A Dalma nevű francia startup 15 millió eurós első körös támogatáshoz jutott, amiből az európai növekedését tervezi finanszírozni. A cég alapvetően pet- és insurtech vállalkozás, ami az „Insurance + Technology” szavakból tevődik össze, azaz biztosítás + technológia. Ergo a technológiai újdonságoknak a biztosítási ágazat szolgálatába való állítása, de egyfajta videohívásos állatorvosi asszisztencia szolgáltatást is kínálnak, illetve van egy e-kereskedelmi lába is a cégnek. Ez utóbbi természetesen a házikedvencek kényelmét szolgáló termékeket értékesít – írja a fintechradar a Siftedre hivatkozva.
A pet tech megjelenése válasz arra, hogy a koronavírusos időszak alatt emelkedett a háziállatok száma. A magány feszültségét oldandó okból sokan vettek vagy fogadtak örökbe állatot. Ez pedig a házikedvencekre való biztosításokat kínáló cégeket is népszerű befektetési célponttá tette. A Dalma által idézett adatok szerint az európai háztartásokban 200 millió macska és kutya él, ami kétszerese – a 15 éven aluli gyerekek számának. A pet techben pedig még nincs olyan startup, amely egyértelműen a legerősebb szereplő lenne.
A Dalma a második olyan startup pár héten belül, amely a kisállatok kiszolgálására jött létre és jelentős befektetést kap. Májusban kapott 11 millió eurót a Lassie nevű svéd cég, ami a kutyások nevelését (pl. mivel tilos etetni) és a házikedvencek megelőző egészségügyi kezelését köti össze egy biztosítási termékkel.
fintechradar.hu – Magyar Állatvédelem