Év végén számoltunk be, hogy madárraj okozhatta a hatóságok szerint a koreai repülőgép-tragédiát. Azóta a 179 utas életét követelő szerencsétlenség okait megvizsgálták. A Muan nemzetközi repülőtéren már többször előfordultak ilyen incidensek.
Az AIRportal szerint a dél-koreai balesetvizsgálók a december 29-i katasztrófában érintett Boeing 737-es mindkét hajtóművében madármaradványokat azonosítottak, eközben az ország több repülőterén is lebontják vagy biztonságossá teszik a futópályák végén lévő építményeket.
A dél-koreai hatóságok bejelentették, hogy
madártollakat és madárvért találtak a Muan város repterén kényszerleszállás közben szerencsétlenül járt Jeju Air-gép mindkét hajtóművében.
A szakértők összesen 17 mintát elemeztek a közlés szerint.
A Jeju Air Boeing 737-800-as repülőgépe Bangkokból tartott a dél-koreai Muanba december 29-én. A célreptér végső megközelítése közben a repülőgép madarakkal ütközött, a pilóták átstartoltak és vészhelyzetet jelentettek írta korábban az AIRportal.
Az átstartolást követően a repülőgép nem tudott megfelelően emelkedni, vélhetően emiatt nem repülte le az ilyenkor megszokott iskolakört, hanem éles visszafordulással az egy futópályával rendelkező repülőtér szemközti pályavégére kísérelte meg a leszállást.
A Boeing 737-800-as a helyszíni felvételek szerint behúzott fékszárnyakkal és futóművekkel, az előírtnál jóval nagyobb sebességgel ért földet, majd túlcsúszott a futópálya végén, a műszeres leszállítórendszer antennáit tartó építménynek ütközött, és felrobbant. A katasztrófát mindössze két légiutas-kísérő élte túl, akik a repülőgép farokrészében foglaltak helyet.
Airportal – Magyar Állatvédelem