Image default

A PETA egy ügyes trükkel próbálja megvédeni a lovakat a csonkítástól

A PETA állatvédő szervezet részvényeket szerzett a Budweiser anyavállalatában, az Anheuser-Busch InBevben, hogy a Clydesdale-lovakkal való visszaélések ügyét az igazgatótanács elé vigye.

A sörmárka a 20. század eleje óta használja a lovakat promóciós és reklámfilmeikben. A PETA szerint a vállalat még csikókorukban csonkolja a lovak farokcsontját, állítólag esztétikai okokból teszik ezt, mivel a lovaknak speciálisan kell kinézniük, amikor a lovaskocsik elé fogják be őket.

A PETA azt állítja, hogy a Budweiser „félrevezette” a közvéleményt azzal, hogy azt állították, hogy a lovak szőrét csak megnyírják. Egy titkos nyomozás során azonban a Budweiser tenyésztési és kiképzési létesítményeinek két munkatársa elismerte, hogy a lovak farkát a farokcsontnál végleg levágják.

„A Budweiser 90 éve csonkolja le a Clydesdales farkcsontját, csak azért, hogy a márka imázsának megfelelő megjelenést biztosítson, és ennek véget kell vetni. A PETA alig várja, hogy bejusson az igazgatótanács üléstermébe, hogy véget vessen a Budweiser lócsonkításának.” – mondta Kathy Guillermo, a PETA vezető alelnöke egy nyilatkozatban.

A Budweiser a „hagyomány” nevében kihasználja a lovakat

A Budweiser közel 100 éve használja a Clydesdale lovakat a „hagyományos amerikai értékek” képviseletében.

A fából készült, de ennek ellenére nehéz sörszállító kocsikhoz kötött lovakat ünnepi eseményeken és reklámokban használják a járművek vontatására. A Budweiser Clydesdales gyakran látható a televízióban és az amerikai nemzeti felvonulásokon is, de olyan nagy eseményeken is szerepeltek, mint a Super Bowl, ahol több tízezer néző éljenezte őket.

Annak ellenére, hogy a lovakra nincs szükség áruk szállítására, mégis rendszeresen előveszik őket, hogy felhasználják őket a Budweiser sör reklámozásában. Azonban úgy tűnik, hogy a jólétükre vagy nem figyelnek oda, vagy teljesen figyelmen kívül hagyják őket.

A PETA leleplezi a Budweiser Clydesdale kegyetlenségét

A PETA egy nemrégiben készült videóban felfedte, hogy a Budweiser rendszeresen megcsonkítja lovait farokcsont-amputációkkal.

 

A fiatal csikók érzékeny farokcsontjait vagy szikével levágják, vagy elkötik, de a cél az, hogy leállítsák a vérkeringést. Ez utóbbi lehetővé teszi, hogy a farkak elhaljanak és szinte maguktól lehulljanak a lóról.

Gyakoriak a fizikai károsodások

A lovak, amelyeknek eltávolították a farkát, elveszíthetik az egyensúlyukat, mivel az a gerincük része. A kommunikációjuk is korlátozódhat, és hajlamosak lehetnek a betegségekre. A farkak védelmet jelentenek a rovarcsípések ellen, így a farok nélkül a lovak könnyű prédák a rovaroknak.

Ez a gyakorlat az Egyesült Államok 10 államában és a világ számos országában, köztük az Egyesült Királyságban, Németországban és Svédországban is illegális.

Magyar Állatvédelem

KAPCSOLÓDÓ

PETA aktivisták követelték a szánhúzó verseny betiltását, amelyben már 150 kutya halt bele

Erik

Lovat lopott egy férfi Miklóson, az állat gazdája szembetalálkozott velük

magyarallatvedo

Távcsöves puskával lőttek le négy lovat egy felvidéki magyar faluban

magyarallatvedo