Image default

Franciaországban 20 perc után el lehet gázolni a sínek közé szorult állatokat

Kétévnyi társadalmi vita és jogi eljárások után a francia állami vasúttársaság, az SNCF új protokollt vezetett be a társállatokra vonatkozóan: ha egy házi kedvenc a sínek közé szökik az indulás előtt, legfeljebb húsz percre késleltethető a vonat indítása.

Az új szabályozást egy tragikus eset, Neko, a cica halála váltotta ki

A macska 2023 januárjában a párizsi pályaudvaron kiszökött egy vagonból, és a Párizs-Bordeaux TGV szerelvény alá került.

Bár gazdái – egy anya és lánya – kérlelték a személyzetet, hogy késleltessék az indulást, a vonat 800 utassal elindult, és elgázolta az állatot. Az SNCF akkor azzal védekezett, hogy „nem látták” a macskát.

Az eset országos felháborodást keltett

Állatvédő szervezetek, a Brigitte Bardot Alapítvány, valamint Gérald Darmanin akkori belügyminiszter is megszólalt, „rendkívül megdöbbentőnek” nevezve a történteket. Neko gazdái és állatvédők beperelték a vasúttársaság személyszállítási részlegét, amelyet végül a bíróság első fokon hanyagság miatt elmarasztalt, és 1000-1000 eurós kártérítésre kötelezett.

A társadalmi nyomás hatására az akkori közlekedési miniszter, Clément Beaune hivatalos levélben kérte az SNCF elnökét, hogy vizsgálják felül a hasonló esetekre vonatkozó protokollokat.

Az új szabályozás értelmében az alábbi eljárás lép életbe, ha egy állat kiszökik a sínek közé:

  • Az utas bejelentését követően a személyzetnek 10 perce van megtalálni az állatot.
  • Ezt követően újabb 10 percig próbálkozhatnak azzal, hogy a sínekre lépés nélkül elriasszák onnan az állatot.
  • Ha ez idő alatt nem sikerül eltávolítani, a vonat lassan, lépésben indul el, hogy az állatnak még legyen esélye elmenekülni.

Bár az új protokoll előrelépésnek tűnik, több állatvédő szervezet – köztük a Harmincmillió Barát Alapítvány – bírálta a döntést. Elnökük, Reha Hutin szerint az SNCF „elmulasztotta a lehetőséget, hogy valóban bebizonyítsa, fontosnak tartja az állatok védelmét.” Mint fogalmazott: húsz perc után egy állat továbbra is „legálisan elgázolható”.

Az eset rávilágít arra, hogy a közlekedési rendszerekben is helyet kell kapnia az állatok iránti empátiának – nemcsak jogi, hanem erkölcsi szinten is.

Magyar Állatvédelem

KAPCSOLÓDÓ

Tragédia a Városligetben: mérgezés következtében kipusztult a tó élővilága

Marci

Szuper rajzfilm a hortobágyi darvakról – RAJZFILMMEL

magyarallatvedo

Kezdődik a számlálás: most kiderül, hány sas él Magyarországon

magyarallatvedo