A francia „haute couture divatház”, a Schiaparelli bemutatta legújabb kollekcióját a Párizsi Couture Héten, amelynek keretében három ruhába oroszlán-, farkas- és leopárdfejeket alkottak.
A január 23-án a Petit Palais-ban tartott Schiaparelli-show a Párizsi Couture Hét nyitányaként a 13. századi olasz költő, Dante Alighieri Isteni színjáték című háromkötetes költeményének első része, az Inferno, azaz A pokol ihlette.
A kifutón bemutatott ruhák közül három olyan volt, mintha oroszlán, hópárduc és fekete farkas preparált testéből készültek volna. DE NEM! Hiperrealisztikus megjelenésük ellenére a mellszobrok és a hozzájuk tartozó ruhák mindegyike
kézzel formázott habszivacsból, selyem műszőrméből, gyantából és gyapjúból készült, és kézzel festették őket, hogy élethűen nézzenek ki.
„Semmi sem az, aminek látszik Schiaparelli Inferno Couture-jában” – mondta Schiaparelli, utalva az életnagyságú állatmellszobrok és szőrme ruhák hamis természetére.
A 20. századi múzeum belső falai mögül előbukkanó három állatos ruha közül elsőként egy olyan ruha bukkant elő, amelyet egy hópárduc kézzel készített feje díszített a mellkasán.
Röviddel ezután következő második ruha esztétikailag visszafogottabb volt, és padlóig érő bársonyból készült, a ruha vállára hímzett oroszlánfejjel.
A divatház leírása szerint
„kézzel hímzett oroszlán, kézzel faragott habszivacsból, gyapjúból és selyem műszőrméből, kézzel festve, hogy a lehető legélethűbbnek tűnjön, és a természet dicsőségét ünnepelje”.
A harmadik és egyben utolsó állati megjelenés egy testet fedő, műszőrméből készült kabátszerű ruha volt. A kabát hajtókájából egy sárga szemű farkas feje bukkant elő, amelyet szinte elnyelt a túlméretezett vállak.
„Dante szervezői érzékére való bólintás mellett (három megjelenés a pokol kilenc körének mindegyikéhez), közvetlen inspirációt merítettem a legmegkapóbb képei közül néhányból is” – mondta Daniel Roseberry, Schiaparelli kreatív igazgatója a show jegyzeteiben.
„A leopárd, az oroszlán és a farkaslány – amelyek a kéjvágyat, a büszkeséget és a fösvénységet jelképezik – itt látványos, teljesen kézzel, habból, gyantából és más mesterséges anyagokból készített műállatokban ölt formát” – mondta Roseberry.
Dezeen – Magyar Állatvédelem