petíciót indítottak a Change.org platformon, hogy a macskát vonatról lehajító kalauzt bocsássák el.
A vállalat hangsúlyozta, hogy sajnálja a történteket és változtatni fog az ilyen eseteket illető eljárásmódján.
Az RZsD beszámolója szerint a kalauz a Jekatyerinburgból Szentpétervárra tartó vonat utasait először megkérdezte, hogy ki a macska tulajdonosa. De mivel senki sem jelentkezett, ezért az egyik fülke ablakából kihajította, feltételezve, hogy a tulajdonos a közeli állomáson keresi majd a macskát.
A MÁV állatbarát, applikációval is vehetünk jegyet kedvencünknek
Tavaly számoltunk be róla, hogy a honlapján tette közzé bejelentésében a MÁV, hogy immár mobil applikációban is lehetőség nyílik a MÁV-START vonatjárataira az élőállatbérletek kényelmes megvásárlása.
Egyre többen választják a vasúti bérlet megváltásához az online vásárlás kényelmét, idén már a bérletek 12 százalékát a MÁV applikációból vásárolták meg az utasok. Ezért az alkalmazás fejlesztésének következő lépéseként, már a vasúti kerékpár- illetve élőállatbérletek is kényelmesen megvásárolhatók mobileszközön keresztül. 2022-ben összesen mintegy 5600, míg 2023 első félévben több mint 3300 darabot váltottak az utasok ezen bérlettermékekből – tájékoztattak a társaság munkatársai.
Az online vásárolt kerékpár- és élőállatbérletek felhasználása személyhez kötött, vásárláskor a kerékpárt vagy kutyát szállító utas adatait kell megadni.
A MÁV applikációból belföldi és nemzetközi vasúti jegyek, vasúti bérletek, HÉV kiegészítő jegyek, illetve számos település helyi közlekedésére érvényes jegyek és bérletek vásárolhatók meg. 2022 első félévben a belföldi jegyek közel negyedét, a nemzetközi jegyeknek pedig a 11 százalékát vásárolták meg az utasok az applikációban.
A kerékpár- és az állatszállítás részletes feltételeiről a MÁV honlapján tájékozódhatnak az utasok.