Az óvodások kiviszik a komposztot, feltöltik az állatok itatóit, összegyűjtik a tojást. Egész nap a szabadban vannak, saját zöldséges ágyásokat gondoznak, a mezítlábas tanösvényen sétálnak, számolni botokkal és kövekkel tanulnak: egy működő gazdaság életében vesznek részt. A mányi Tanyaovi és Kertműhely egyik alapítójával, Kékesi Ágota tájépítésszel beszélgetett az egy.hu.
Azt gondolják, hogy a fejlődésükhöz minden szükséges inger és lehetőség adott a természetben, sőt, egy olyan többlet is tartozik hozzá, amelyet nem lehetne a szobában reprodukálni. Itt minden feladat összetett: ha számolnak, akkor botokat, köveket, virágokat használnak, tehát egy komplex érzékszervi stimulációt is kapnak. Az ökológiai szemléletformálás is fontos érv volt az intézmény megalapítása mellett: azt vallják, hogy a gyerekeket a kíváncsiságukon és tudásvágyukon keresztül közelebb lehet hozni a természethez.
Ebben az életkorban az a legfontosabb, hogy kapcsolódjanak a teremtett világhoz, kialakuljon egy olyan kötődés bennük, amely később a természet tudatos megismeréséhez vezet. Ez a szeretet és ismeret vezesse őket felnőttként arra, hogy megfelelő lépéseket tegyenek a környezetünk megvédése érdekében. Nem utolsósorban pedig ellensúlyozzuk a virtuális valóságok kisgyermekkorban is jelenlevő, pusztító hatását
Az ovisoknak vannak feladataik, amiket mindig ők végeznek el: a konyháról a komposztot az állatoknak elviszik, feltöltik az itatókat, kiszedik a tojást a fészkekből. Itt tanúi lesznek új életek születésének, és néha az elmúlásának is.
Ezek nagyon fontos tapasztalások egy gyereknek. A kert három részre van osztva: az óvodásoknak van kizárólagos használatú udvaruk, az óvoda gondozásában. A kert további részeit is látogatják, de azok a gazdaság, illetve egyéb oktatási tevékenység céljával is működnek.
A TELJES cikk és a többi kép ITT található.
Egy.hu – Magyar Állatvédelem