A Gondosóra program segítség lehet a házi kedvencek, kisállatok számára is. Ezt a miniszterelnök főtanácsadója a közösségi oldalára feltöltött videóban jelentette be, amit a Nyugdíjasbarát Magazin szúrt ki.
Nyitrai Zsolt emlékeztetett arra, hogy a programot azért indították el, hogy gondoskodó államként az idősek biztonságát megteremtsék. Hozzátette:
olyan segítségkérésekre is fel kell készülniük, amikor az idős ember nem tudja megoldani házi kedvencének ellátását, mert például több napig kórházi ellátásra szorul.
Jelezte, hogy a gondosórát igénybe vevőknek ezekben az esetekben is igyekeznek segítséget nyújtani, és megkeresik azokat az állatvédő civil szervezeteket, amelyek információt, tanácsokat tudnak nyújtani az ilyen helyzetekben.
A videóban Ovádi Péter állatvédelemért felelős kormánybiztos elmondta, hogy levélben fogják felkeresni az állatvédő szervezeteket, és lehetőséget biztosítanak számukra a programhoz való csatlakozásra.
A kapcsolódó szervezetek által a diszpécserközpont munkatársai tájékoztatást tudnak nyújtani arról, hogy az idősek melyik szervezethez fordulhatnak segítségért házi kedvencükkel kapcsolatban.
Mi az a Gondosóra?
A Gondosóra program egy ingyenesen igénybe vehető, 65 év felett alanyi jogon hozzáférhető jóléti szolgáltatás. Célja, hogy az idősek szükség esetén egyetlen gombnyomással jelezni tudják segítségkérési szándékukat.
A Gondosóra program, egy 0–24 órás Diszpécserszolgálat és a kontaktszemélyek (családtag, szomszéd, vagy barát, vagy akár opcionálisan szociális gondozó) bevonásával működő, Európában egyedülálló program. Mérföldkőnek és jelentős támogatásnak számít az idősgondozás területén. Nagy segítséget jelent nemcsak azoknak, akik használják az eszközt. Biztonságot és megnyugvást nyújt a felhasználó családjának, szeretteinek, hozzátartozóinak is, tudva, hogy a segítség és a biztonság egy gombnyomásra elérhető.
Hogy működik a Gondosóra program?
- Segítségkérés esetén a Felhasználó hosszan megnyomja a készülékén található főgombot.
- Az eszköz jelzést küld a Diszpécserközpont felé.
- A Diszpécserközpont felveszi a kapcsolatot a Felhasználóval, értékeli a helyzetet.
- A diszpécser megpróbál saját hatáskörben a segítségére lenni a Felhasználónak és megoldani a problémát.
- Amennyiben a diszpécser szakmai mérlegelése alapján külső segítségre van szükség, értesítheti a megadott kontaktszemélyt, vagy felveszi a kapcsolatot a helyi illetékes intézményekkel, indokolt esetben a sürgősségi segélyhívót tárcsázza. A megadott kontaktszemélyt minden esetben értesíti a segélyhívás megtörténtjéről.
A Gondosóra programról szóló cikkek ITT találhatóak.
Nyugdíjasbarát – Magyar Állatvédelem