A sportruházat-óriás ma bejelentette, hogy elkötelezi magát a szőrmementes divatirányzat felé a jövőben, és csatlakozik a globális szőrmementes viszonteladói programhoz. – írja a Magyar Szőrmeellenes Liga.
Bár az adidas jelenleg nem árul állati szőrből készült termékeket, de ezzel a döntésével elkötelezi magát és világossá teszi álláspontját, az állatok jólétével kapcsolatban. Mint a világ egyik legnagyobb sportruházat márkájaként, az adidas ezzel utat mutat a többi márka számára, hogy ők is álljanak át állatbarát-alternatívákra.
A Magyar Szőrmeellenes Liga a Fur Free Alliance-el együtt, örömmel fogadja az adidast mint az 1500. ruházati vállalatot, amely csatlakozott a Szőrmementes Viszonteladói Programhoz, ezzel felkarolva az állatok jólétének az ügyét.
Az adidas elkötelezettsége az FFR programhoz egy jelentős mérföldkő, amely több mint 25 országban van jelen szerte a világon, és olyan globális divatmárkák lavinaszerű szőrmementes vállásaira épül mint a Prada, Gucci, Zara, H&M és még sokan mások.
A szőrmedivat ellen világméretű forradalom zajlik, melyben a vezető szerepet az a felismerés játsza, hogy az állatok jóléte és jógait nem tudják biztosítani ebben az iparban. Az elmúlt években, több mint egy tucat európai ország vezetett be prémtenyésztésitilalmat, köztük Norvégia, Belgium és Hollandia és az Egyesült Államokbeli Kalifornia állam pedig betiltotta a szőrme értékesítését. Magyarországon, a Budapesti városvezetés megfogadta, hogy az Ünnepi Vásárok szőrmementesek leszenek, amely egyedülálló a régiókban. Ezen felül a kormány részleges tiltást vezetett be prémtenyésztésben tavaly, és várhatóan következő pár évben a teljes tiltás sem kizárható.
Magyar Szőrmeellenes Liga