Image default

Piára és állateledelre nem sajnálja a pénzt a magyar

Továbbra is a magyarok reagálnak a legérzékenyebben a gazdasági helyzet romlására a régiós országok közül – derült ki a Publicis Groupe felméréséből. Van azonban két dolog, amire nem sajnálják a pénzt: az alkoholra és az állateledelre.

A Lengyelországra, Szlovákiára, Csehországra és Magyarországra terjedt ki a negyedévente ismétlődő kutatás. A vizsgálat középpontjában az állt, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai a nehezedő gazdasági körülmények hatására. A felmérés kimutatta, hogy ugyan a régiós országokban már jelentős javulás érzékelhető.

A pozitív fordulat itthon még várat magára.

Spórol a magyar

A felmérés előző időszakához, 2023 tavaszához (41 százalék) képest nem romlott tovább azok aránya, akik minden fogyasztási kategóriában szükségét érezték a költéseik visszafogásának. Továbbra is a magyarok 37 százaléka mondja, hogy mindenen spórol, amin csak teheti.

E tekintetben még mindig az első helyen állunk a régióban.

Lengyelország kivételével a régió országaiban ebben a negyedévben már jelentős javulás tapasztalható. Ha összehasonlítjuk ezt az adatot az első, 2022 első negyedévében mért adatokkal, akkor láthatjuk, hogy a háború kitörésekor, az inflációs mutatók felszálló időszakában jelentősen kevesebben spóroltak, mint most (22 százalék).

A kutatás szerint a nők 42, míg a férfiak 31 százalékának esett vissza a vásárlási kedve. Ennek egyik oka lehet, hogy

Magyarországon általában bevallottan a nők kezelik a család mindennapi kiadásait.

A nagy visszatérők: a divatcikkek és az alkohol

A kereskedelmi szereplők folyamatosan vizsgálják azokat a kategóriákat, amelyek ellenállóbbak a gazdasági válságok hatásaival szemben. Sokan a magasabb jövedelmű célközönség vásárlóereje miatt a luxustermékeket sorolják elsőként ide, azonban a Publicis Groupe kutatása szerint két általános kategóriában is észlelhető jelentős visszarendeződés a költekezésben a korábbi – a költekezési pesszimizmus csúcsát jelentő – negyedévhez képest. A csökkenés mértéke az alkoholnál 29-ről 22 százalékra, a divatcikknél pedig 20-ról 15-re változott.

Az állateledelen nem spórolunk

Az alkohol kategória különösen kiemelkedő, mivel a magyarok nem terveznek lemondani róla a jövőben sem: 30-ról 19 százalékra csökkent azok aránya, akik biztosan tervezik az alkoholra fordított kiadások csökkentését vagy alacsonyan tartását.

Ugyanezt a százalékos adatot hozta ki a felmérés az első elvégzett, 2022. februári mintavételkor is. A tendencia hasonló az alapvető élelmiszereknél is, amelyeknél az emberek igyekeznek visszatérni a korábban megszokott márkákhoz és minőséghez.

Akármilyen nehéz is a helyzet, a magyarok kevésbé spórolnak, ha a házi kedvenceikről van szó:

csupán a megkérdezettek 14 százaléka mondta, hogy kevesebbet tervez költeni állateledelre.

Magyar Állatvédelem

KAPCSOLÓDÓ

Hihetetlen! Brutális, mennyivel kerül többe az állateledel, mint egy éve

Eszti_mav

Végre valami, amiben Magyarország Európa élmezőnyébe tartozik

magyarallatvedo

Itt a a nagy macskatáp-teszt – Meglepetés a dobogón!

magyarallatvedo